Huťský vodopád

Sem vložte podnadpis

Typ výletu: Celodenní pěší výlet

Náročnost: možno s dětmi, kočárek sportovní do hor

Délka: 6-8 hodin - 16 km

Odkaz na cestu: https://mapy.cz/s/33FXN

Tento výlet je jednou z mnoha variant, které lze podniknout přímo od naší chaloupky bez nutnosti použít automobil. Samozřejmě existuje i ta varianta a tak hned na začátek uvádím možnost zaparkovat auto v Horní Rokytnici na mapě bod č. 9 a udělat si třeba jen malou večerní klidnou procházku. To již nechám na každém z vás.

Navrhovaná varianta vede opět směrem vzhůru na rozcestí Krásné vyhlídky a dále pak na horu Studenov. Zde se vydáte po asfaltové cestě na rozcestí Ručičky. Od Studenova je cesta již spíše po vrstevnici až na jedno stoupání a z Ručiček pak scházíte k přibližovacímu vleku. Tento jezdí i v létě a je tedy opět další z mnoha variant a určitě se ještě o této možnosti zmíním v samostatném výletu. Dále se pokračuje kolem chaty Lovčenka až na rozcestí, kde se dáte z kopce dolů k Huťskému vodopádu. Slovo vodopád berte trochu nadneseně. Z fotek vidíte, že jde spíše o potůček, ale letos (2018) není tolik vody a tak tohle je extrém. Nejhezčí je samozřejmě v době tání, tedy na jaře. V podstatě až cesta dolů k vodopádu je hůře sjízdná pro kočárek, proto doporučuji sportovní s většími kolečky. Od vodopádu pak jdete směrem do Rokytnice, kde u sportovní haly se mohou děti zastavit na novém dětském hřišti a vy třeba ještě pár set metrů před hřištěm na kafe a zmrzlinu v Kavárně Genziána.

Pak jde cesta již přes náměstí a vzhůru letní stranou zpět až na chaloupku.

Myslím, že budete po výletě tak akorát unaveni a při západu slunce si řádně vychutnáte naší krytou venkovní terasu s jedinečným výhledem.

Doporučení: Na zpáteční cestě přes náměstí se můžete zastavit na večeři v místní restaurace v bývalém kině. Vaří opravdu dobře. Ceny jako v každém horském středisku.